Ahad, 20 Mac 2011

Alasan Kenapa Suka memasak

(intro)Kenapa suka memasak??


Pada kebiasaan bagi setengah orang terutamanya kaum perempuan ,suka sangat memasak,memasak ni ada pelbagai jenis di antaranya ada masak nasi,masa mee meggi masak ikan dan sebagainya

Tetapi kenapa suka memasak??

Tengok sekarang,mudah senang sahaja kerja tak perlu beli banyak bahan,cukup sekadar membeli beberapa paket rempah,santan dan sebagainya dah boleh masak lauk-pauk

Tetapi kenapa suka masak??

Biasa kan,kat restoran,mahu warung biasa tidak kena pada selera kita,kita nak makan sambal tumis ikan bilis di kedai hanya ada sambal belacan sahaja mana boleh tahan tu,terliur nak makan sambal tumis ikan bilis alih-alih ada sambal belancan

Tetapi kenapa suka masak??

sesorang yang suka memasak ni,biasa nya akan di sayangi suami(sebab air tangan isteri yang buat),mak mertua pun sayang,sekiranya ada anak,anak akan kasih pada ibunya

itulah serba sedikit diantara alasan kenapa suka memasak,jangan marah yer kepada mereka yang tak tahu masak tu hehe

masak lah untuk pasangan anda nanti yer

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...