Isnin, 18 April 2011

COK =Cangkul

Bahasa pelbagai dan rojak sering kali di gunakan dalam pertuturan kita,terutamanya bahasa di sekitar pantai timur,maka tidak hairan lah yer agak lucu sedikit apabila mendengarnya,cok laluh budak ni,ko memang  nakal sapa tak kenal ko ni memang nakal pun,dan kena cok nakal plak dah kesian sungguhlah.hehehe

kalau kisah budak-budak plak,aku cok dulu tempat nih mung jangan ambik ploks tempak aku nih hehehe kalau orang sekitar utara dan selantan mesti tak paham lah bahasa apa ini

perkataan COK juga digunakan untuk mengambarkan tentang cangkul yang digunakan semasa berkebun,ini kerana COK sungguh popular,guna cok lah nak nyakul tu....

COK juga digunakan untuk mengambarkan tentang kubertor motosikal,entha macama manalah hari saya dapat idea ingin berkongsi dengan anda mengenai perkataan COK ini

3 ulasan:

  1. gerek: basikal tereber: lastik
    memula pindah kedah terasa sgt janggal dgn perkataan nih...heheheheh

    BalasPadam
  2. terima kasih lah mooy yer hehe

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...