Kebaikan jalan sehala dan keburukanya di mata saya

Assalamulaikum posting saya pada kali ini berkaitan dengan jalan sehala,saya baru sahaja pulang dari Kota Bharu pada hari ini,sekitar jalan di bandar agak tidak sibuk kerana pada hari ini hari sabtu,kalau  diikutkan  Kota Bharu mesiti sibuk kerana  semua pejabat kerajaan cuti,


Apabila melihat Papan tanda Jalan Sehala saya mula terpikir apakah kebaikan MPKB-BRI ini membuat laluan sehala,bila melaihta keadaan aliran traffik di sekitar bandar ini sungguh berjalan lancar kerana laluannya sehala sahaja,ohhh.

Budaya memotong dengan membuta tuli juga dapat di elakan dengan adanya jalan sehala ini,bila tiba musim perayaan kesesatkan dapat juga di atasi dengan baik.

Keburukan jalan sehala pula,apabila saya tersalah masuk simpang,saya terpaksa mengikut arus jalan sehala itu sehingga saya berjumpa kembali simpang yang saya ingin lalui,sungguh memenatkan

Jadi apabila kita menglihat papan tanda Jalan Sehala maka hendaklah kita memperlahankan kenderaan supaya tidak tersalah masuk simpang,melainkan kita sudah paham dengan keadaan jalan tersebut

Kakulators:Itulah serba sedikit berkaitan dengan jalan sehala di mata saya

Ulasan