Ikan siakap Goreng


Assalamulaikum pada kali ini saya ingin posting kepada anda semua berkaitan dengan Pesta makan ikan siakap,ikan siakap menrupakan salah satu ikan termahal di pasaran negara,pada kebiasaannya harga sekilo ikan siakap mencecah RM15-RM 20 untuk 1 kilogram.Rezeki saya  pada hari itu dapat gak menjamu selera makan ikan ini.Gambar diatas menunjukan ikan siakap yang sudah siap di basuh tetapi masih belum di belah perutnya



Gambar dia atas ini menunjukan ikan yang sudah siap di belah perutnya,dan di sapu garam berserta sedikit lada yang sudah di mesin,cuba perhatikan bentuk ikan siakap ini,teringat Iklan susu ermmmmmmmmmmmmmm sedapnya


gambar diatas ini tidak perlulah saya cerita yer,anda semua sudah sedia maklumkan .....tunggu hasilnya pula 

gambar di atas ini adalah ikan yang sudah siap di masak ermm rasa lapar lah plak yer bila melihat ikan ni


kakulators:gambar ketika sedang makan tu saya tak sempat ambik sebab terlampau sedap menikmati ikan itu  maka....hehe


Ulasan

  1. a very simple fried fish, great with rice, ulam and sambal belacan for the extra spicy taste.

    BalasPadam
  2. yer memangsedap tapi saya tak boleh makan sambal belacan sebab saya alahan

    BalasPadam

Catat Ulasan