Bahagilah masa kita sebaiknya

Assalamulaikum...hai selamat semua hendaknya.

Bahagi lah masa kita sebaik mungkin,24 jam yang di anugerah kepada kita sememang sudah mengcukupi.Bagi mereka yang sibuk mengejar cita-cita,hedaklah mengatur masa mereka sebaik mungkin.

Baiklah,masa hendaklah di bahagi mengikut kesesuaian kita,ada di antara kita mempunyai tangungjawab yang besar dalam kehidupan,namun sebesar mana pun tangungjawab itu,kita sepatutnya tidak melupakan tentang kehidupan sebagai manusia normal.

Kita mengambil contoh pada waktu petang yang nyaman aktiviti yang sesuai mengikut pengiraan saya ialah bercucuk tanam(bagi mereka yang ada tanah),memasukan pokok bunga dan sebagainya

Dalam kehidupan seharian juga istilah berfoya-foya tidak perlu ada,apabila kita membahagikan masa kita sebaiknya,jadual tersebut di penuh dengan segala gerak kerja dan gerak kerja tersebut di lakukan secara teratur dan bersistem

Pernah sekali saya melihat seorang sahabat saya ,penulis muda yang berbakat,beliau mempunyai jadual yang padat tetapi masih sempat melayani saya :)

Kita sering kali melihat seorang yang melakukan kerja minit-minit akhir,bagaimanakah hasilnya!! sedangkan tarikh akhir kerja tersebut sudah di berikan.Ini menunjuk pembahagian masa amat-amat penting.


Jadi setakat ini dulu lah posting saya

P/s:Kita yang buat jadual,kita kena patuhilah jadual tersebut....saya sama sahaja dengan awak

Ulasan