Buat catatan supaya tidak lupa

Assalamulaikum,hai apa khabar para pembaca sekalian?

Pada kali ini,posting saya berkisar mengenai catatan atau lebih di kenali sebagai catat secara ringkas.Ok baik lah
Apabila kita merancang sesuatu kita sering kali  terlupa untuk membuat catatan,mungkin kita tidak biasa melakukan catatan sebelum ini.Kepetingan catatan adalah supaya kita mengetahui apakah tindakan yang perlu kita lakukan atau secara mudahnya yang mana perlu di segerakan dan yang mana perlu di lambatkan.

Apabila kita membuat catatan kita dapat melihat dengan lebih berfokus,dan perlaksanaannya akan  lebih efektif.
Kita boleh membuat point-point atau pun nombor mengikut keutamaan.Disini saya memberi satu contoh yang biasa saya lakukan dalam mencatat

  1. Update Blog Kakulators
  2. Berfacebook
  3. Masuk forum
  4. Periksa email 
  5. Manage kedai online saya 
Itu adalah sebahagian yang biasa saya lakukan,sebenarnya walau apa jua keadaan yang kita lakukan kita,perlu mencatat hatta idea sekali pun,cuma lihat contoh di bawah

  1.  Buat perhiasaan dengan menggunakan kotak terbuang,waktu bila?__________
  2. Update isi blog,tajuk?____________
  3. Nak tingkatkan traffik blog,macam mana?___________
  4. Jadual update blog?_________

 Apabila kita mempunyai catatan,kita akan dapat melakukan sesuatu perkara itu dengan tersusun kerana kita dapat lihat kembali apa yang perlu di lakukan


Kakulators:dihara pengkongsian ini dapat memberi kebaikan bersama

Ulasan