Apa yang perlu kita lakukan,TAK BERMINAT







SAYA TAK BERMINAT LAH......

Saya sering kali mendengar  SAYA TAK BERMINAT LAH...dimana bila ada promosi sesesuatu maka terkeluar satu perkataan yang saya anggap KILLER POINT .Penolakan boleh berlaku di sebabkan berberapa faktor dan yang paling ketara adalah cara promosi yang di jalankan

Mengikut pengalaman saya,membina perhubungan adalah lebih penting dari pada terus menjual,ini kerana bila perhubungan baik maka dengan sendirinya jualan akan berlaku .Bagaimana ?Cuba dulu baru tahu

Faktor syok sendiri juga akan menyebabkan dengan mudah mereka akan memberi point killer ini
Faktor menambah dan mengadakan cerita yang tidak munasabah juga akan menyebabkan dengan mudah meletakan point killer ini

Apa yang perlu di lakukan?

Hadir ke sesi pecerahan dan taklimat mingguan,kalau tak boleh hadir pun sekarang dunia semakin moden,gunakan sidang skype atau webinar .Baca buku-buku yang berkaitan,dan berteruskan dengan bakal pelanggan anda yang sebenarnya anda masih baru lagi sekiranya ada pertanyaan yang tidak di jawab dengan memuaskan

Bina berhubungan terlebih dahulu dan jangan terlalu push,bila kita tahu mereka yang tidak berminat kita teruskan perhubungan baik dengan mereka,mungkin ini bukan rezeki untuk mengajak mereka bersama kita

Kita hendaklah bersikap matang dan berlapang dada setiap penolakan

Ulasan