Semangat Penulisan tidak akan hilang



Karya Senafas Angsa Tuah Sujana ,diberikan secara percuma kepada saya untuk preview semperna perlancaran buku tersebut,saya sebenarnya tak berapa mengerti sangat istilah sastera ni ,maklumlah bukan bidang saya sebenarnya.Apabila melihat posting pada tahun 2011 yang lepas,saya terpanggil untuk menulis sedikit perkembangan terbaru Tuah Sujana.

Tak banyak sangat yang saya tahu sekarang,terutamanya berkaitan dengan karya sastera beliau,tambahan pula sekarang beliau sekarang  bertugas sebagai sorang guru di serawak
Baiklah saya mengambil petikan kata-kata Tuah Sujana yang di tulis wall facebook beliau


Menjejak Hannan Imani di Umaral, selepas usai di Cocos. Umaral yang dilupakan. Terus mengkaji salasilah sebuah bangsa dan jalinan misterinya.
"Dari dasar segala cinta; carilah generasimu, sayang. Kau akan belajar untuk hidup, tahu usul dan latar. Menjejak rajuk datukmu, moyangmu, piutmu. Di situ, kau akan mengenal jati, arah sebenar bagi perjalanan abadi. Lihatlah lembayung senja tempat benihmu mula-mula berada – pulau yang terpencil, jauh di sudut zaman." -- Hannan Imani (2013).


P/s:Kepada peminat Tuah Sujana taip ajer,Tuah Sujana di kotak cari di Facebook pasti jumpa

Ulasan