No Hp anda di paparkan di Facebook?

Assalamulaikum,selamat berpuasa yang ke 16,ok tengok sahaja tajuk diatas mesti ramai yang tidak tahu bahawa no Hp kita tidak lagi mejadi rahsia di Mukabuku Facebook.

Pada minggu lepas,seorang sahabat saya di FB menghantar msg seperti berikut:

AMARAN!!!
NOMBOR TELEFON BIMBIT SEMUA RAKAN-RAKAN ANDA sedang dipaparkan di Facebook!
Ini bukan gurauan - Sila ke bahagian atas kanan skrin, klik ACCOUNT, klik EDIT FRIENDS, klik CONTACTS di kiri skrin. Semua nombor telefon bimbit rakan-rakan akan dipaparkan. Sila copy post ini di STATUS anda supaya rakan-rakan anda mendapat maklumat ini dan memadam semula nombor telefon bimbit mereka untuk MENGELAKKAN PENCEROBOHAN PRIVASI...harap tuan/puan phm..
Apa lagi,saya pun melakukan apa yang di nyatakan oleh sahabat saya tadi.Ternyata apa yang di perkatakan memang betul-betul terjadi,saya ada menyediakan gambar-gambar untuk rujukka:







Cuba kita teliti dua gambar di atas dan cuba kita  bayangkan kalau kita tidak melakukan setting,mungkin no hp kita sudah di ketahui ramai orang yang tidak berkenaan.
Bagi sesetengah orang perkara sebegini tidak menjadi masalah kepada mereka,kerana mungkin mereka meletakkan no hp yang palsu.

Tapi bagaimana pula dengan mereka yang betul-betul meletakkan no hp mereka di FB itu

Kesimpulanya banyak lagi benda yang tersirat kita tidak tahu pasal FB ni,sekiranya ada sebarang maklumat cepat-cepatlah sebarkannya untuk feadah bersama

Ulasan

Catat Ulasan