Wordpress VS Blogspot


Pada Kali ini saya ingin membuat perbandingan di antara wordpress dan blogspot.Saya sendiri sudah menguji keduanya sekali dan alhamdulillah dengan ilmu yang sedikit ada pada saya mengenai keduanya ini saya kongsikan untuk tatapan para pembaca,semoga dapat membantu.

sebenarnya mungkin ramai yang masih belum tahu wordpress dan blospot mengalami perubahan demi perubahan yang amat ketara sekali.

Dari segi Code script ,wordpress lebih canggih dari blogspot .Selama saya menggunakan wordpress ,untuk setting template wordpress lebih kepada code script asas yang perlu di ketahui.

Saya mengambil satu contoh function yang ada pada wordpress iaitu  inside shortcode ,dimana ianya berfungsi sebagai nilai tambah untuk posting anda dimana ianya  boleh di tetapkan secara manual ,dan yang paling best anda boleh menentukan bagaimana perkataan di posting anda itu bergerak seperti flash,fadein,fadeout dan sebagainya 

Berbeza dengan blogspot ,blogspot bagi saya satu medium blog yang ringkas dan tidak memerlukan banyank code ,namun asas juga perlu di ketahui terutamanya fungsi schedule yang tepat mengikut masa yang sudah di tetapkan ,apabila membuat setting secara manual .Namun blogspot sedikit berat jika hendak di bandingkan dengan wordpress 

Kesimpulan untuk kekemasan blog bergantung pengguna itu sendiri 

Ulasan